Cemal Süreya Sözleri ve Şiirleri

0
Sitemizin bu sayfasında; Cemal Süreya kimdir, Cemal Süreya sözleri ve Cemal Süreya şiirleri yer almaktadır, Şiir denince akla ilk gelen ünlülerin başında gelmektedir, bir çok esere imza atmış ve tarihin tozlu raflarına adını altın harfler ile kazımıştır, Günümüz'de adını bilmeyen neredeyse yok, peki ünlü şair ve yazar hakkında daha fazla bilgiye, sözlerine ve şiirlerine göz atmak istermisiniz, bizler sizler için araştırdık, hakkındaki bilgilere, sözleribe ve şiirlerine aşağıdaki bölümde ulaşabilirsiniz.

cemal süreya, cemal süreya sözleri, cemal süreya şiirleri, cemal süreya kimdir

Sözlere ve şiirlere geçmeden önce şair hakkında genel bir bilgilendirme yapalım, şairimiz kimdir, nerede doğmuştur, kısacası hakkında bilmeniz gereken bazı bilgiler ile sizleri aydınlatalım.

Cemal Süreya Kimdir ?

Cemalettin Seber 1931 Pülümür doğumludur, Herkes onu Cemal Süreya adı ile tanımaktadır, Ülkemiz tarihinde büyük bir öneme sahip şair, yazar ve çevirmendir.Türk şiirinde modernist bir hareket olan İkinci Yeni şiirinin öncü şairlerinden biridir. İlk şiir deneyimlerini ortaokulda eskizlerle, lisede aruzla yapsa da onun şiir çalışmaları asıl üniversite yıllarında başlamıştır. 

9 Ocak 1990 yılında İstanbul'da vefaat eden değerli şairimiz 1975-1976 tarhinleri arasında Göngör Demiray ile Daha sonra'da Birsen Sağnak ile evlenmiştir, Memo Emrah Seber ve Ayçe Seber adında iki çocukları bulunmaktadır.

cemal süreya, cemal süreya sözleri, cemal süreya şiirleri, cemal süreya kimdir

Cemal Süreya Sözleri

Dışarıya yağmur, Yüreğime hasret, Fikrime sen, Nasıl yağıyorsunuz üçünüz birden, Bir bilsen...



Biliyorum sana giden yollar kapalı! Üstelik sende hiçbir zaman sevmedin beni. Ne kadar yakından ve arada uçurumlar, insanlar, evler aramızda duvarlar gibi.



Zaman lazım sadece, unutacaksın! Nasıl unuttuysan çocukluğunu, kırılan oyuncaklarını. Kırılan kalbini de öyle unutacaksın.



Uğraşmayı bırak artık dünle ve dünündekilerle. Bir de hep yanında olanlarla yarına bakmayı dene.



Bazen diyorum ki ne olacak söyle gitsin. Sonra diyorum söyleyince ne olacak sus bitsin.


cemal süreya, cemal süreya sözleri, cemal süreya şiirleri, cemal süreya kimdir


Küçükken anneme mezarlıktan korkuyorum dediğimde “ölüden değil, diriden kork” demişti. Zamanla anladım ki annem yine haklıydı.



Öylesine sevdim ki seni, öylesine sensin ki! Kuşlar gibi cıvıldar, tattırdığın acılar.



Bir kağıda sensizlik yazdım. Yine de çok hoşuma gidiyor. Çünkü, sensizlik kelimesi bile senle başlıyor.



Cevap veriyorum zamanla her şey geçer diyen akıllılara; geçen tek şey zamandır anlayan, anlatsın anlamayanlara.



Önce sevdiğiniz terk eder sizi, ardından uykunuz. Sonra ne sevdiğiniz geri gelir ne de uykunuz.


cemal süreya, cemal süreya sözleri, cemal süreya şiirleri, cemal süreya kimdir


Acı çektikçe insan olgunlaşırmış. Yalan be! İlk önce kalbin kırılır, sonra çürümeye başlarsın.



Aslında ayrılıklar değil de, gidenin sevmediği halde ‘ seviyorum ‘ demesi en çok koyuyor insana.



Unutsun beni demişsin, bu bana imkânsız geliyor. Çünkü unutmam için önce seni hatırlamam gerekiyor.



Seni soruyorlar. Öldü mü diyeyim yoksa dönecek mi? İkisi de imkânsız değil mi? Çünkü biliyorum; asla geri dönmezsin ve biliyorsun; sen benim için asla ölmezsin!



Sen dedi; intihar gibisin. Hem herkes tarafından bir kez düşünülen hem de cesaret edilemeyen.

cemal süreya, cemal süreya sözleri, cemal süreya şiirleri, cemal süreya kimdir


Cemal Süreya Şiirleri

Gözleri göz değil gözistan

Bir odadan bir odaya geçiyor

Kapının birini açıp birini kapıyor.

***********************

 Elim geçiyor aptaldan

 Kapital

 Elim mi çiçek mi bilmiyorum

 Bir elim bir çiçek mi açılan

************************

Onların, yani sizin hayatınıza

Şarkılar girmiş, şarkısız edemiyorsunuz

Şarkılar, yani barış yani gökyüzü

Yani bazan burun buruna geldiğimiz köşe başlarında


**************************

Bir cigara atmışsak denize

Sabaha kadar yandı durdu.

**************************

Şimdi bir güvercinin uçuşunu bölüşürüyoruz

Gökyüzünün o meşhur maviliğinde

****************************

 Öyle sevdim ki seni

 Öylesine sensin ki!

 Kuşlar gibi cıvıldar

Tattırdığın acılar

*****************************

Özgürlüğün geldiği gün

O gün ölmek yasak

****************************

Ben nereye gittimse bütün zulumlardı

Bütün açlıklardı kavgalardı gördüğüm

Kötülüklerin büsbütün egemen olduğu

Namussuz bir çağ bu biliyorsun...

*****************************

Ben hangi şehirdeysem

Yalnızlığın başkenti orası

***************************

 Fatih Sultan Mehmet gemilerini karadan yürüttü ya

 Deniz kaçkını bir ulusun çocuklarıyız biz o gün bugün

***************************

 Çok erken gelmişim seni bulamıyorum,

 Bir şeyin provası yapılıyor sanki..

****************************

Yüzüm kime dönük olursa olsun yüreğim hep sana dönük olacak…

****************************

Seni o kadar yakından görünce,

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

*****************************

 Hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka

 Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

*******************************

 Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu.

İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük..

Bir Birinden Güzel Cemal Süreya Şiirleri

Sizin Hiç Babanız Öldü Mü?

Sizin hiç babanız öldü mü?

Benim bir kere öldü kör oldum

Yıkadılar aldılar götürdüler

Babamdan ummazdım bunu kör oldum

Siz hiç hamama gittiniz mi?

Ben gittim lambanın biri söndü

Gözümün biri söndü kör oldum

Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak

Söylelemesine maviydi kör oldum

Taşlara gelince hamam taşlarına

Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi

Taşlarda yüzümün yarısını gördüm

Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü

Yüzümden ummazdım bunu kör oldum

Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

....

Sana Giden Yollar Kapalı


Biliyorum Sana Giden...

Biliyorum sana giden yollar kapalı

Üstelik sen de hiçbir zaman sevmedin beni


Ne kadar yakından ve arada uçurum;

İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi


Uyandım uyandım, hep seni düşündüm

Yalnız seni, yalnız senin gözlerini


Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım

Ben artık adam olmam bu derde düşeli


Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya

Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki


Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi

Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği


Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda;

Hangi şarkıyı duysam, bizimçin söylenmiş sanki


Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor

Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini


Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu;

Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri


Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım

Bu böyle pek de kolay değil gerçi...


Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;

Bunun verdiği mutluluk da az değil ki


Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,

Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki


İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem,

Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi:


Bir gece yarısı yazıyorum bu mektubu

Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri



Üvercinka


Böylece bir kere daha boynunlayız sayılı yerlerinden

En uzun boynun bu senin dayanmaya ya da umudu kesmemeye

Laleli'den dünyaya doğru giden bir tramvaydayız

Birden nasıl oluyor sen yüreğimi elliyorsun

Ama nasıl oluyor sen yüreğimi eller ellemez

Sevişmek bir kere daha yürürlüğe giriyor

Bütün kara parçalarında

 Afrika dahil


Aydınca düşünmeyi iyi biliyorsun eksik olma

Yatakta yatmayı bildiğin kadar

Sayın Tanrıya kalsa seninle yatmak günah daha neler

Boşunaymış gibi bunca uzaması saçlarının

Ben böyle canlı saç görmedim ömrümde

Her telinin içinde ayrı bir kalp çarpıyor

Bütün kara parçaları için

 Afrika dahil

Birlikte mısralar düşünüyoruz ama iyi ama kötü

 Boynun diyorum boynunu benim kadar kimse

 değerlendiremez

 Bir mısra daha söylesek sanki her şey düzelecek

İki adım daha atmıyoruz bizi tutuyorlar

 Böylece bizi bir kere daha tutup kurşuna diziyorlar

 Zaten bizi her gün sabahtan akşama kadar kurşuna

 diziyorlar

 Bütün kara parçalarında,



 Afrika dahil


Burda senin cesaretinden laf açmanın tam da sırası

Kalabalık caddelerde hürlüğün şarkısına katılırkenki

 Padişah gibi cesaretti o, alımlı değme kadında yok

 Aklıma kadeh tutuşların geliyor

 Çiçek Pasajında akşamüstleri

 Asıl yoksulluk ondan sonra başlıyor

 Bütün kara parçalarında

 Afrika hariç değil.



Öyle Uzaktan Seviyorum Seni


Uzaktan seviyorum seni

Kokunu alamadan,

Boynuna sarılamadan

Yüzüne dokunamadan

Sadece seviyorum


Öyle uzaktan seviyorum seni

Elini tutmadan

Yüreğine dokunmadan

Gözlerinde dalıp dalıp gitmeden

Şu üç günlük sevdalara inat

Serserice değil adam gibi seviyorum

Öyle uzaktan seviyorum seni

Yanaklarına sızan iki damla yaşını silmeden

En çılgın kahkahalarına ortak olmadan

En sevdiğin şarkıyı beraber mırıldanmadan

Öyle uzaktan seviyorum seni

Kırmadan

Dökmeden

Parçalamadan

Üzmeden

Ağlatmadan uzaktan seviyorum

Öyle uzaktan seviyorum seni;

Sana söylemek istediğim her kelimeyi

Dilimde parçalayarak seviyorum

Damla damla dökülürken kelimelerim

masum beyaz bir kağıtta seviyorum.

...

Yazmam Daha Aşk Şiiri

Oydu bir bakışta tanıdım onu

Kuşlar bakımından uçarı

Çocuk tutumuyla beklenmedik

Uzatmış ay aydınlık karanlığıma

Nerden uzatmışsa tenha boynunu


Dünyanın en güzel kadını oydu

Saçlarını tarasa baştan başa rumeli

Otursa ama hiç oturmaz ki

Kan kadını rüzgardı atların

Hep andım ne yaşanır olduğunu


En çok neresi mi ağzıydı elbet

Bütün duyarlıklara ayarlı

Öpüşlerin türlüsünden elhamra

Sınırsız denizinde çarşafların

Bir gider bir gelirdi işlek ağzı


Ah şimdi benim gözlerim

Bir ağlamaktı tutturmuş gidiyor

Bir kadın gömleği üstümde

Günün maviliği ondan

Gecenin horozu ondan



Aşk


Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git.

Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler.

Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin

Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık

Sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı.

Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun ötmüştü

Bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti

Yoktu dünlerde evelsi günlerdeki yoksulluğumuz

Sanki hiç olmamıştı


Oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu

Şurda senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı İstanbullar

Şurda da etin çoğalıyordu dokundukça lafların dünyaların

Öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi sevmek

Ki Karaköy köprüsüne yağmur yağarken

Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti

Çünkü iki kişiydik


Oysa bir bardak su yetiyordu saçlarını ıslatmaya

Bir dilim ekmeğin bir iki zeytinin başınaydı doymamız

Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu

İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük

Yüzünün bitip vücudunun başladığı yerde

Memelerin vardı memelerin kahramandı sonra

Sonrası iyilik güzellik.



Beni Öp Sonra Doğur Beni


Şimdi

Utançtır tanelenen

Sarışın çocukların başaklarında.


Ovadan

Gözü bağlı bir leylak kokusu ovadan

Çeviriyor o küçücük güneşimizi.


Taşarak evlerden taraçalardan

 Gelip sesime yerleşiyor.


Sesimin esnek baldıranı

Sesimin alaca baldıranı.


Ve kuşlara doğru

Fildişi: rüzgârın tavrı.

Dağ: güneş iskeleti.


Tahta heykeller arasında

Denizin yavrusu kocaman.


Kan görüyorum taş görüyorum

Bütün heykeller arasında

 Karabasan ılık acemi

“Uykusuzluğun sütlü inciri”

Kovanlara sızmıyor.


Annem çok küçükken öldü

Beni öp, sonra doğur beni.



Cıgarayı Attım Denize


Şimdi bir güvercinin uçuşunu bölüşüyoruz

 Gökyüzünün o meşhur maviliğinde

 Uzun saçlı iri memeli kadınlarıyla

 Bir Akdeniz şehri çıkabilir içinden

 Alıp yaracak olsak yüreğini

Şimdi bir güvercinin


Şimdi sen tam çağındasın yanına varılacak

 Önünde durulacak tam elinden tutulacak

 Hangi bir elinden güzelim hangi bir

 Bir elinde kızlığın duruyor garip huysuz

 Öbür elinde yetişkin bir günışığı

Daha öbür elinde de kilometrelerce hürlük

 Çalışan insanlar için akşamlara kadar

 Toz duman içinde

 Bir elinle de boyuna ekmek kesiyorsun


Biz eskiden de en aşağı böyleydik senlen

 Bir bulut geçiyorsa onu görürdük

 Bir minarenin keyfine diyecek yoksa onu

 Bir adam boyuna yoksulluk ediyorsa onu

 Ne zaman hürlüğün barışın sevginin aşkına

 Bir cıgara atmışsak denize

 Sabaha kadar yandı durdu



Bu Bizimki


Yıkıcı bir aşk bu,

Yıkıyor milletin ortasına

Tutku yükünü.


Bölücü bir aşk,

Ekmeği suyu bölüyor

Günde üç öğün.


Hain bir aşk bu,

Sizin eve hırsız girer

Onunkine polis.


Yasadışı bir aşk ,

Evlenmeyi

Hiç mi hiç düşünmüyor.


Soyguncu bir aşk bu,

En sıradan ezgilerden

Sevinçler devşiriyor.


Kökü dışarda bir aşk,

Dante ile Beatrice'inkine

Fena öykünüyor.


İşgalci bir aşk bu,

Samanlık sevişenin diyor

Başka şey demiyor.



Şarkısı Beyaz


Ayıcılar geçti, affedilmemiş insanlar geçti

Şehirler taş yürekliydi şarkısı-beyaz

İnsanların büyük rüyaları vardı

İnsanlar bir ölümle öldüler ki

Sevgiler arasında şaşırıp

Bir unuttular ki deme gitsin.


Ben olanca kuvvetimle

Halatlara asılıyorum nafile

Ben ayrı düşmüşüm bir kere

Ayrı düşmüşüm insanlardan.

 Bu yıldız tutmaz mavilikte

 Ne deniz ne köpük kar eder bana.


Arada bir ağlamak için

Onu kocaman ellerimle sevdim.

Ölüm daha saçlarına gelmemişti şarkısı-beyaz

Saçlarını kestim, şarapla ıslattım

Saçlarını koynumda saklıyorum

Arada bir ağlamak için.


Ve suların altında mavileyin

Küstah bir çalparaydı ayağını uzatmış

Mesut hatırasına balıkların.

Ve kocaman küfürleriyle sarhoş

Yatardı yavaşlamış tüyleriyle

Gemicilerin öldürdüğü kuş.


Siraküzaya uğrayamadık

 Torbadaki çakıllara baktım şarkısı-beyaz

 Benimkilerin üstünde üç tane hilal

 Üç tane uzun hilal vardı, upuzun

 Siraküza açıklarında bahanesiz bir yaz

 Çalkandık durduk.


Cemal Süreya sözleri ve şiirleri sayfamızın burada sonuna geldik,  Değerli şairimiz hakkındaki en güzel araştırmayı yaptık, şairimiz hakkında bilgi, yazdığı ve söylediği sözleri ayrıca en güzel sözleri toplayarak bir araya getirdik.Umarız beğenmişsinizdir, bu sayfa hakkındaki yorum, görüş ve önerilerinizi alt kısımdaki yorum alanına yazabilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Yorum Gönder (0)
Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !